top of page

Tüm duyguları yasaklayarak 4. dünya savaşını engelleyebilir misiniz? (Equilibrium/İsyan(2002))

Bir dünya düşünün; Üçüncü Dünya Savaşı biteli daha on yıllar olmuş. Baskıcı rejimler başa geçmiş ve insanlığın bir dünya savaşından daha çıkamayacağını düşünmektedir. Yönetim çareyi insanların öfkelenmesini, sevmesini, üzülmesini, şefkat göstermesini yani kısaca hissetmesini yasaklamıştır. İnsanlarda herhangi bir duyguyu uyandırabilecek herhangi bir tablo, kitap, plak veya başka türlü sanat eserleri imha edilmektedir.



Bu giriş bölümü biraz iç karatıcı olabilir. Zaten konu tam olarak öyle. Distopik bir bilim kurgu-dram filmi. Film John Preston(Christian Bale) isimli bir ajanın hikayesini anlatıyor. Bu ajanın görevi ise duyguları baskılamaya yarayan Prozium isimli ilacı kullanmayanları bulmak ve hissetme suçunu işleyenleri yok etmek. Çeşitli olaylar sonucunda bu ilacı almayı bırakan John Preston'ın ilk defa hissetmeye başlamasını izliyoruz filmde. Bir düşünsenize; çocuğunu karını bile sevmiyorsun, hiçbir şeye karşı bir duygu hissetmemişsin ve duygularını keşfetmeye başlıyorsun. Christian Bale bu geçişleri izleyiciye gerçekten çok iyi aktarabilmiş.

Filmde oyunculuklar gayet iyi. Müzik seçimleri insanı yormuyor. Hatta müzikler o kadar iyi yedirilmiş ki fark etmiyorsunuz bile birçok yerde. Ama filmin bana göre eksik kaldığı alan görsel efektler. 2002 yılına göre çok eksik kalan bir CGI teknolojisi kullanılmış. Bilgisayar efektleri hiç kullanılmayıp pratik efektlerle iş kotarılabilirdi gibi geliyor bana. Ama yönetmen böylesini daha uygun bulmuş. Bunların haricinde filmin kendine has aksiyon sahneleri var. Aksiyon sahnelerini beğenip beğenmemek çok kişisel olacaktır. Zaten ben filmin bir aksiyon filmi olduğunu pek düşünmüyorum. Akıcı senaryosu olan, insanı sıkmayan ve üzerinde düşünebileceğiniz bir bilim kurgu filmi olduğunu düşünüyorum. Benim filme puanım 10 üzerinden 8; izleyecek film bulamıyorum güzel bir film izleyeyim derseniz kesinlikle tavsiye ederim.


 

But I, being poor, have only my dreams;

I have spread my dreams under your feet;

Tread softly because you tread on my dreams.

31 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2 Post
bottom of page